Na bicykloch do Ostrihomu

Náš firemný výlet do Ostrihomu patril k tým, aké bežný zamestnanec v bežnej firme len tak ľahko nezažije. Išli sme vlakom a s bicyklami. Našim cieľom bolo preskúmať krásy Ostrihomu a okolia a tiež návšteva nášho obchodného partnera Világi Winery.

Začali sme v piatok ráno. Do vlaku sme nastupovali v rôznych staniciach, aby to mal každý čo najbližšie od domu. Nakoniec sme sa všetci stretli v medzinárodnom rýchliku do Budapešti. Atmosféra vo vlaku je počas firemnej akcie vždy jedinečná. Vystúpili sme v Štúrove. Počasie bolo nádherné, preto sme hneď naskočili na bicykle a prešli sme cez most Márie Valérie do Ostrihomu.

Prvý deň sme chceli samozrejme ako prvé navštíviť Baziliku. Vedeli sme, že to bude niečo významné, ale aj tak nám jej jedinečnosť vyrazila dych. Je to krásne miesto a je veľmi dobre sprístupnená pre turistov. Pod bazilikou je reštaurácia Primás Pince, kde majú prehliadku karpatských vín. Samozrejme najväčšiu pozornosť venujú maďarským vínam, ale človek sa tam dozvie veľa o vinárskych oblastiach a čo sa kde pestuje. V tejto reštaurácii sme mohli degustovať 5 vzoriek maďarských vín.

Potom sme sa vydali na cestu bicyklami po Ostrihome. Naším cieľom bolo jazero s plážou asi 15 kilometrov za mestom. Najskôr nás zdržali vínne zastávky, potom zasadli do miestnej krčmy tesne pred jazerami. Hral tam miestny muzikant, predávali grilované ryby, tak sme si užívali tú autentickú maďarskú atmosféru. Cestou naspäť do Ostrihomu sme prešli niekoľkými večernými podnikmi v meste, ktoré postupne zatvárali, až nám neostalo nič iné, ako ísť spať.

Ďalší deň sme začali poradou. Je naša tradícia, že na týchto akciách vyhodnotíme hospodárenie firmy. Máme na každý rok 7 bodov a vyhodnocujeme, či sa nám podarili splniť, alebo nie.

Po porade sme sa vydali na cestu do obce Chľaba do vinárstva Világi Winery. Išli sme pri riekach Dunaj a Hron, ktoré boli v tom čase rozvodnené. V niektorých úsekoch boli cyklocesty  tak zaplavené, že sme sa dosť obávali, či prejdeme a museli sme vymýšľať rôzne obchádzky. Cesta ale stála zato. Chľaba je najjužnejšou oblasťou na mape Slovenska. Je to jedinečné miesto a veľmi krásne na pohľad.

Vinárstvo je postavené na vysokom svahu. Máte preto z neho úžasný výhľad na krajinu. Prijali nás na terase s úžasným výhľadom, pohostili zabíjačkovými špecialitami a sprevádzali degustáciou. Takýto zážitok sa síce dá opísať, ale ten kto to nezažil, nevie aké to bolo úžasné. Vína Világi Winery sú ľahké, moderné a osviežujúce. Samozrejme okrem chutí nás zaujímali aj informácie o technológiách výroby a o fľašiach ktoré používajú.

Náš pôvodný plán bol, že budeme na bicykloch pokračovať ešte desiatky kilometrov, ale vo vinárstve bolo tak dobre, že sme tam strávili zvyšok dňa. Tak sme sa vrátili cestou späť do Ostrihomu. Cestou sme dostali ešte skvelý tip na zástavku. Je to predajňa Dom vína v Štúrove, ktoré ponúka vína od miestnych vinárov z okolia. Pani každého vinára osobne poznala, povedala nám ich príbehy. Tak sme zažili ešte takúto neplánovanú degustáciu.

V nedeľu nás čakala posledná cesta na bicykloch. Išli sme z Ostrihomu na vlakovú stanicu do Štúrova a potom vlakom domov.

Krásny víkend plný spomienok a jedinečných situácií je za nami. Máme na čo spomínať.

Video z našej akcie si môžete pozrieť tu: